Słyszeliście o koloroterapii? Od niej zależy, jakie soki pić w stresie, a jakie z myślą o pięknej skórze
Wiedzieliście, że pomarańczowe warzywa i owoce i świeże soki z nich wyciśnięte zapewniają promienną cerę? Żółte poprawiają odporność a różowe metabolizm. Fioletowe mają wpływ na samopoczucie, bordowe na krążenie, a zielone orzeźwiają. Dzięki znajomości kolorów zdrowia można łatwo określić, jaki sok jest dla nas najlepszy. Właśnie rusza Akcja Marwitalizacja firmy Marwit, dzięki której dowiecie się, jak odkryć własny kolor zdrowia.
2017-05-23, 14:03

Skąd pomysł na podział soków warzyw i owoców według kolorów? Dietetycy przekonują, że ten element może zdradzić nam bardzo wiele o właściwościach i witaminach oraz mikro- i makroelementach, które zawierają. Tym samym pozwala określić korzyści, jakie z ich picia będzie czerpał organizm.

Jeśli więc przed latem już teraz chcesz zadbać o zdrową skórę o pięknym, oliwkowym odcieniu, sięgaj po soki pomarańczowe. Zmagając się ze stresem, bezsennością i chandrą, wybieraj fioletowe - radzą eksperci, biorący udział w tegorocznej Akcji Marwitalizacja: Odkryj kolory zdrowia Marwit.


Zasady koloroterapii soków Marwit:

kolor: pomarańczowy

smak soków Marwit: marchew, marchew seler

dlaczego to działa? Zawarta w soku witamina A pomaga zachować zdrową skórę.

efekt: promienna cera

kolor: żółty

smak soków Marwit: pomarańczowy, jabłkowy, ananasowy

dlaczego to działa? Zawarta w soku witamina C pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego.

efekt: właściwa odporność

kolor: jasny róż

smak soków Marwit: grejpfrut

dlaczego to działa? Zawarta w soku witamina C przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego.

efekt: prawidłowy metabolizm

kolor: fiolet

smak soków Marwit: granat-jabłko

dlaczego to działa? Zawarta w soku witamina C pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego oraz przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia.

efekt: dobre samopoczucie

kolor: bordowy

smak soków Marwit: burak-jabłko

dlaczego to działa? Zawarty w soku potas pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni oraz w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi.

efekt: sprawne krążenie

kolor: zielony

smak soków Marwit: jabłko-ogórek

dlaczego to działa? Świeży smak jabłka i ogórka to doskonały sposób na orzeźwienie ciała i umysłu.

efekt: idealne orzeźwienie

Tabela w wersji graficznej do pobrania ze strony www.marwit.pl.

O koloroterapii mówi się od dawna. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich barw możemy wpłynąć na organizm, na przykład zakładając ubrania w określonym kolorze, albo otaczając się odpowiednimi przedmiotami. Chociażby przebywając w pokoju pomalowanym na fioletowo, pozwalamy sobie psychicznie odpocząć, w związku z czym ta jego właściwość zaczęła być wykorzystywana na przykład przy medytacji czy leczeniu epilepsji.

– Mało kto jednak wie, że koloroterapię można również wykorzystać z myślą o zdrowym odżywaniu się, na przykład pijąc świeże soki lub jedząc odpowiednie warzywa i owoce. Właściwości ich kolorów można dopasować do naszego aktualnego nastroju, pogody czy stanu zdrowia – przekonuje dietetyk Anna Czyż z Fundacji Marwit Smak Zdrowia, dodając, że w przypadku soków można wyróżnić sześć podstawowych kolorów zdrowia: pomarańczowy, żółty, jasny róż, fioletowy, bordowy oraz zielony.

 

Pomarańczowy dla promiennej cery

Ten kolor dietetycy łączą przede wszystkim z dobrym stanem skóry, głównie z uwagi na obecność w pomarańczowych warzywach kerotenoidów, czyli prowitaminy A. Dzięki nim w organizmie produkowany jest kolagen, poprawia się koloryt skóry, zmniejszają cienie pod oczami i obrzęki oraz wzmacnia opalenizna. Jedząc pomarańczowe warzywa, dostarczamy skórze również wody, dzięki czemu jest ona mniej podatna na zmarszczki. – Dzienną dawkę pożądanego składnika zapewnia nam chociażby jedna butelka świeżego soku z marchwi – tłumaczy Anna Czyż.

Żółty dla właściwej odporności

Po warzywa i owoce w tym kolorze warto sięgać częściej pod koniec lata i w okresie jesienno-zimowym, aby zwiększyć odporność na infekcje, ale również w trakcie wyczerpującego treningu. A to dlatego, że one również zawierają witaminę C, czyli antyoksydant, unieszkodliwiający wolne rodniki. – Dlatego też z myślą o zabezpieczeniu przed chorobami dobrze jest pić świeże soki ananasowe czy jabłkowe, jak również jeść banany, kukurydzę czy brzoskwinie – radzi ekspertka.

Jasny róż dla prawidłowego metabolizmu

- Jasnoróżowe produkty, takie jak na przykład grejpfrut, wspomagają trawienie i przemiany metaboliczne. Działają zasadotwórczo, dzięki czemu pomagają w dbaniu o równowagę kwasowo-zasadową w organizmie. To bardzo ważne, bo jej zaburzenie może prowadzić do pojawienia się poważnych chorób, takich jak kwasica czy zasadowica – zauważa dietetyk. – A dzięki temu, że mają niski indeks glikemiczny, po ich zjedzeniu nie wzrasta poziom cukrów we krwi. A to bardzo dobra wiadomość przede wszystkim dla osób chorych na cukrzycę czy zmagających się z otyłością.

Fioletowy dla dobrego samopoczucia

Warzywa i owoce w tym kolorze zawierają dużo witaminy C, która jest jednym z najsilniejszych antyoksydantów.  Wpływa ona na wolne rodniki, które tworzą się w organizmie podczas sytuacji stresowej. Unieszkodliwia je, a dzięki temu organizm nie traci energii, wolniej się męczy oraz utrzymuje witalność. – Żeby zmagać się z chandrą i stresem, dobrze sięgać codziennie po świeży sok z granatów, borówki, aronie, czarną porzeczkę czy bakłażany – wylicza dietetyk z Fundacji Marwit Smak Zdrowia.

Bordowy dla sprawnego krążenia

Potas, zawarty w bordowych warzywach, takich, jak na przykład buraki, pomaga w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi i napięcia mięśniowego. - Wystarczy jedna butelka świeżego soku z buraka, aby zapewnić sobie 25 proc. dziennego zapotrzebowania na potas – wyjaśnia dietetyk. – Pozostałą ilość dobrze uzupełnić na przykład sałatką z pomidorów czy przekąskami z dodatkiem arbuzów, malin, żurawiny czy czerwonej kapusty.

Zielony dla idealnego orzeźwienia

- Orzeźwiająco na organizm będą z kolei działały produkty „wychładzające”, na przykład gruszki oraz większość zielonych warzyw, chociażby kapusta czy ogórek. Ten ostatni, w zestawieniu z jabłkiem, ma również właściwości nawadniające. A takie połączenie pomaga orzeźwić i ochłodzić organizm, ale też utrzymać prawidłowe nawodnienie tkanek. Dzięki temu unikniemy także bólów głowy oraz spadku formy w ciągu dnia – dodaje Anna Czyż.

 

Na koloroterapię warto postawić jeszcze z jednego względu. Oto od barwy produktu zależy często chociażby to, czy… coś nam smakuje. Powszechnie mówi się, że „jemy oczami” i rzeczywiście, jest w tym dużo prawdy. Tylko około 1 proc. informacji odbieramy za pomocą bodźców smakowych, a ponad 80 procent – za pomocą wzrokowych! Nic więc dziwnego, że chętniej sięgamy po coś, co ma intensywny, żywy i przyciągający spojrzenie kolor.

Jak wybrać ten najlepszy dla siebie, dowiecie się na stronie http://marwit.pl/marwitalizacja. A przy okazji możecie wziąć udział w konkursie i wygrać ciekawe nagrody!



Kontakt:
Anna Pawłowska-Kruzińska
Kierownik ds. Marketingu

MARWIT Sp. z o.o.
87-134 Zławieś Wielka 29a
e-mail: pr@Marwit.pl
http://marwit.pl/pl/pressroom


 ***

Marwit Sp. z o.o. – największy w Polsce producent świeżych soków, założony w 1993 roku przez Macieja Jóźwickiego. W ofercie posiada świeże soki, Surówki Premium, Smoothie, Zupy krem, marchewki Marwitki, Sałaty raz, dwa, trzy oraz Świeży Mix, czyli krojone zestawy owocowo-warzywne. Firma jest również właścicielem marek Witmar, Ogrody Natury oraz Oskoła. Jest zdobywcą tytułów Produkt Roku 2016,  Dobra Marka 2016 – Jakość, Zaufanie, Renoma oraz laureatem rankingu Gazele Biznesu, doceniającym najbardziej dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwa w Polsce.

Marwit Sp. z o.o., Zławieś Wielka 29a, 87-134 Zławieś Wielka, NIP: 879-24-67-461, KRS: 0000246103, Kapitał zakładowy: 27 300 000 zł, Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego 

KONTAKT / AUTOR
Anna Pawłowska-Kruzińska
Kierownik ds. Marketingu
Marwit Sp. z o.o.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.